عملکرد مولتی کوکر اینگونه است که گرم کننده ای زیر دیگ مولتی کوکر قرار داده شده است. هوای ورودی به دلیل پوشش بسیار سفت وارد نمی شود. مقدار فشار دستگاه بر اساس یک دریچه تنظیم خواهد شد. دما و زمان به طور خودکار با توجه به برنامه انتخاب شده تنظیم می شود

راهنمای خرید مولتی کوکر به شما این نوید را می دهد که با استفاده از دستگاه مولتی کوکر می توانید بهترین برنامه را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. با انتخاب گزینه سفارشی می توانید دما و فشار را مطابق دستورالعمل و سلیقه خاص خود تنظیم کنید. برنامه های مختلفی برای دستگاهی که قصد خرید آن را دارید در زیر فهرست شده است:

زودپز و آرام پز:

اگر به دنبال بهترین نتیجه آشپزی هستید، می توانید با تنظیم زمان، فشار و درجه حرارت پیش فرض پخت، فهرستی از غذاهای مختلف تهیه کنید.

REDUCE : اگر به دنبال تهیه تکه های مرغ و گوشت و انواع سس ها هستید می توانید از این برنامه استفاده کنید.

SEAR : اگر به دنبال غلیظ کردن غذا برای ایجاد طعم بهتر هستید، از این برنامه استفاده کنید.

SAULT : اگر به دنبال برنامه ای برای پخت و تفت دادن سیر و پیاز هستید می توانید از این برنامه استفاده کنید.

STEAM : اگر به دنبال غذاهای بخارپز مانند سبزیجات، فیله ماهی و ... هستید، می توانید از این برنامه استفاده کنید.

CUSTOM: اگر فقط به دنبال پخت و پز تحت فشار یا آهسته پز هستید، می توانید با این برنامه و با تنظیم فشار این کار را انجام دهید.

علاوه بر برنامه های مختلفی که در برخی مولتی کوکرها ذکر شد، می توان به قابلیت ماست بندی، ته دیگ، پخت گوشت، بخارپز و پلوپز اشاره کرد

مطالعه کنید: چگونه پلوپز خود را در خانه تعمیر کنیم؟.

چرا باید مولتی کوکر داشته باشم؟

راهنمای خرید مولتی کوکر با معرفی وسایلی که یک دستگاه مولتی کوکر برای شما به ارمغان می آورد، به شما می گوید که چرا باید مولتی کوکر داشته باشید. توجه داشته باشید که مولتی کوکر نیز مانند پلوپز چندکاره است ولی تعداد قابلیت های آن بیشتر است و همچنین همانطور که یک پلوپز بعد از مدتی نیاز به تعمیرات پلوپز دارد مولتی کوکر نیز نیاز به تعمیرات و چکاپ دارد.

1. تصور کنید صبح که از خواب بیدار می شوید باید از خود یک صبحانه گرم سرشار از غلات پذیرایی کنید. دو راه پیش روی شماست. راه اول این است که از نیمه شب شروع به پخت و پز کنید و چندین بار از رختخواب بلند شوید تا غذای خود را چک کنید تا نسوزد و راه دوم این است که زمان پخت غذا را طوری تنظیم کنید که هنگام سحر، با غذا و عطر خوشمزه روبرو شوید و صبحی رویایی را آغاز کنید.

2-هیچکس دوست ندارد وقتی سرما می خورد و سخت می گذرد کنار گاز بایستد و سوپ درست کند. نقش کمکی مولتی کوکر زمانی آشکار می شود که بدون حضور مداوم شما سوپ را برای شما آماده می کند.

3. اگر از آن دسته افرادی هستید که حوصله جست و جوی دستورهای غذایی جدید در اینترنت را ندارید، می توانید از دستور پخت های پیش فرض مولتی کوکر بهره ببرید.

4. اگر کودک کوچکی دارید که فقط در آغوش شما استراحت می کند و باید زمان زیادی را برای توجه به او بگذارید، مولتی کوکر به کمک شما می شتابد و تمام کارها را خودش انجام می دهد.

5. اگر به تازگی وارد رژیم شده اید و قصد دارید غذای خوشمزه با حداقل روغن تهیه کنید، به آرام و یکنواخت پخت غذا در مولتی کوکر اعتماد کنید.

6. اگر مهاجر هستید و دسترسی مناسبی به اجاق گاز و امثال آن ندارید، مولتی کوکر با قابلیت تهیه انواع غذاها و قابلیت گرم کردن غذا به شما کمک زیادی می کند تا روزهای سخت را پشت سر بگذارید. مهاجرت.

7. اگر کار می کنید و مجبورید فرزندان خود را در خانه رها کنید، نگران روشن ماندن بنزین و تمام شدن غذا نباشید. Multicooker برنامه هایی را در اختیار شما قرار می دهد که حتی جوانان نیز می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

مزایا و معایب مولتی کوکر

راهنمای خرید مولتی کوکر برای شما روشن کرده است که این دستگاه مانند هر وسیله دیگری دارای نکات مثبت و منفی است و این شما هستید که باید بر اساس نیاز و ارزیابی آن ویژگی ها انتخاب درستی داشته باشید

مطالعه کنید: مولتی کوکر چیست؟.

اگرچه مولتی کوکر دارای ویژگی های مثبتی است که یکی از مزایای آن به حساب می آید، اما به یاد داشته باشید که این دستگاه باید به برق متصل باشد و در صورت قطع برق از کار می افتد. همچنین، شما نمی توانید پوست ترد گوشت یا مرغ را بدست آورید. البته، ممکن است سالم بودن را به نان برشته بودن ترجیح دهید. زمان پخت طولانی نیز ممکن است مورد پسند شما نباشد.

از طرفی حفظ بهتر ویتامین ها و مواد معدنی و استفاده از روغن کمتر از مزایای آن است. بنابراین بهتر است تمام جنبه های دستگاه مولتی کوکر اندازه گیری شود.