در مقاله قبل به معرفی مصحولات فلر پرداختیم اما در این مقاله می خواهیم راهنمای خرید اجاق گاز را به شما بگوییم. هنگام خرید اجاق گاز لازم است اطلاعاتی درباره آن بدانید تا بتوانید خرید مناسب تری داشته باشید. به همین دلیل توجه به نکات خرید اجاق گاز را باید بدانید تا انتخاب بهتری داشته باشید. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله نکات خرید اجاق گاز را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به بررسی نکات خرید اجاق گاز بپردازیم ابتدا می خواهیم شما را با دو نوع اجاق گاز آشنا کنیم.

اجاق گاز با صفحات سرامیکی

اجاق گازهای صفحه ای سرامیکی در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارند و اگر آب سرد بر روی آنها بریزید ترک نمی خورند و به راحتی تمیز می شوند. این نوع فرها طرفداران زیادی دارند و در برابر چربی، گرد و غبار و سایش مقاوم هستند. برخی از مدل های سرامیکی نیز با شیشه ترکیب می شوند.

اجاق گاز مدل شیشه ای

این نوع اجاق گازها بسیار زیبا هستند و دارای صفحه شیشه ای نشکن و مقاوم در برابر حرارت بالا می باشند. بعد از هر بار پخت باید شیشه این اجاق ها را تمیز کنید تا اثر لکه و چربی غذا روی آن ها باقی نماند. شیشه های به کار رفته در این اجاق گازها را می توان به سرعت تمیز کرد و حتی پس از ریختن آب سرد نیز ترک نمی خورد.

نکات خرید اجاق گاز

ویژگی اجاق گازها کم مصرف بودن و داشتن ضخامت تنها 5 تا 6 سانتی متر است اما این مدل های گازی فر ندارند و باید برای آشپزخانه خود فر جداگانه خریداری کنید.

سایت پیشنهادی: تعمیرات پلوپز

انتخاب تعداد شعله گاز بر اساس تعداد اعضای خانواده: برای انتخاب تعداد مشعل گاز علاوه بر در نظر گرفتن فضای آشپزخانه، تعداد افراد خانواده را نیز در نظر بگیرید، به عنوان مثال بهترین انتخاب برای خانواده های پرجمعیت 5 و 6 عدد مشعل گازی و برای جمعیت کم 3 و 4 عدد می باشد.

ایمنی گاز را در نظر بگیرید: اجاق های گازی که مجهز به فندک و ترموکوپل هستند ایمن تر هستند زیرا با خاموش شدن شعله به هر دلیلی ترموکوپل جریان گاز را قطع می کند.

نکات مهم خرید اجاق گاز صفحه ای

خرید اجاق گاز با نشان استاندارد: استاندارد اجباری مهمترین شاخص در اجاق گاز است، بنابراین در هنگام خرید اجاق گاز به آرم استاندارد، نام تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز توجه کنید.

انتخاب یک اجاق گاز با کیفیت: اجاق گاز یکی از لوازم ضروری خانه است که ساعت های زیادی از آن استفاده می شود پس باید کیفیت خوبی داشته باشد پس حتما از برندهای معتبر که خدمات پس از فروش دارند اجاق گاز بخرید تا دچار نشوید. باید همیشه هزینه تعمیرات را پرداخت کنید. نصب و راه اندازی اجاق گاز را به شرکت سازنده بسپارید تا اجاق گاز شما مشمول خدمات گارانتی شود.

توصیه هایی برای خرید اجاق گاز مناسب

اجاق های برقی نخرید

اجاق های برقی به دلیل هزینه بالای برق نسبت به گاز مقرون به صرفه نیستند، اگرچه عملکرد خوبی دارند و بسیار شیک و زیبا هستند.

مطالعه کنید: مقایسه پلوپز فلر و پارس خزر

به محل قرارگیری اجاق گاز دقت کنید

اگر سطح میز یا کابینت شما باریک است می توانید از اجاق های توکار با تمام شعله ها پشت سر هم یا مستطیل استفاده کنید.

به فاصله بین شعله ها دقت کنید

هنگام خرید اجاق گاز دقت کنید که فاصله شعله ها به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی چندین قابلمه را روی گاز قرار دهید.